tisdag 25 oktober 2011

Två bra appar!


Om det finns hjälpmedel som förenklar så tycker jag att man ska använda dom. Har man en smartphone finns det en hel uppsjö av appar som håller koll på din kost och träning. Fördelen är att du ofta har med dig mobilen vart du än är. Själv har jag en Androidlur. Men det gå lika bra med iPhone.

Personligen använder jag i huvudsak två appar till min träning. JEFIT och Kaloriräknaren. Just nu använder jag även Benchpress mm2k för att hålla koll på mitt speciella schema över bänkpress.


JEFIT



Du kan lätt skapa eget träningsschema. Antal set/reps per övning. Lägga till timer som håller koll på vilan. Lägga till dom övningar du vill ha med. Går lätt att ändra i schemat i efterhand.



Under varje övning markerar du vilken vikt du klarade och hur många. Är man osäker på hur en övning skall utföras så finns det möjlighet att ladda hem animerade klipp som visar utförandet av alla övningarna och vilken muskel som tränas. 



Kaloriräknaren (finns på svenska)


Här kan du enkelt klicka in det du äter under dagen och hur mycket. Du kan lätt följa hur många kalorier du får i dig. Och dessutom får du veta hur fördelningen av fett, kolhydrater och protein det varit under dagen. För dig som tränar är det viktigt att få i dig tillräckligt med protein. Prova appen en vecka och se vad du stoppar i dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar