tisdag 25 oktober 2011

Aaaaajaj! Ännu ett grymt benpass :)


Den här hösten känns som att det blir en ny ökning. Upp till en ny nivå. Har stått ganska still i utvecklingen ett par månader. Att hamna i en stillastående platå kan vara lite frustrerande ibland. Men eftersom jag mår så bra på gymmet har jag självklart gått dit och kört till 100%

Har lagt om schema och övningar den här hösten. Lite mer fokus på basövningar. Bänkpress, marklyft och knäböj. Plockat bort lite lull-lullövningar. Kommer även fortsätta med tunga pass. Omvänd pyramid med tyngsta vikt på första set. Sen trappar jag ner 5-10% av vikten efter varje set. Klarar jag fler än 5 reps på första set, så ökar jag vikt nästa pass.

Idag var det benpass på schemat. Tänkte försöka starta mina benpass med knäböj och fri skivstång. Få in tekniken så jag tillslut helt kan gå över från knäböj i smithmaskin till "riktigt" knäböj. Var helt slut i låren efter "uppvärmningen" på 85kg. Underbar kontakt.


Passet
Knäböj 85kg 3x6
Knäböj i smithmaskin 110kg 2x6, 90kg x9, 90kg x6
Benspark 100kg 3x10
Stående vadpress 70kg 3x10, 75kg x7


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar