måndag 31 oktober 2011

Nytt träningsschema & mål


Tillsvidare...

1. Bröst/Triceps
2. Ben
3. Biceps/Axlar
4. Rygg


Nu när mm2k-schemat för bänkpress är över, släpper jag extrapasset bröst tillsammans med axlar. Rygg kommer nu få ett eget pass. Tar för lång tid att gå igenom både biceps och rygg på samma pass. På mina ryggpass kör jag tunga marklyft, som oxå tar mycket på benen. Så jag vill inte lägga ryggpassen direkt efter ben. 


I huvudsak kommer jag köra tungt schema ett tag till. Omvänd pyramid med max 5reps på dom flesta övningarna. Lägger in dropset lite då och då. Bl.a. på pushdown, axelpress och bicepscurl. 

Mina RM1 mål i dom 3 stora innan årets slut:
Marklyft - 160kg
Knäböj - 110kg
Bänkpress - 105kg

Några av målen kräver någon som kan passa. Inte lust att ligga på golvet med stången över mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar