söndag 22 april 2012

Ny fas i träning och kost. Det går bra nu!

Söndagsmorgon och regn. Sitter vid köksbordet och tittar ut. Äter en ostomelett med kalkonkött och en kopp kaffe till. Funderar och reflekterar över hur senaste månaderna varit. Privat, träning och kost.

Har tagit vila från GVT adv. Ett träningsschema som funkat jättebra. Lätt att följa med fasta parametrar. Schemalagda viktökningar tvingar musklerna att prestera till max, tills man ökat över sitt max och man går in i väggen. Excentriskt fokus ger längre Time Under Tention som jag tror är mycket lindrigare för muskelfästen och snabbare muskelökning. Helt övertygad om att jag går tillbaka till GVT adv efter ett par veckors "vanlig" träning. Återkommer med vilket schema jag kommer följa.

Jag har följt LCHQ ett tag nu. Ett dagligt intag på 2000-2500 kcal. Dragit ned på kolhydraterna kraftigt. Inte så mycket som på LCHF, men ändå ned till runt 20% kolhydrater per dag. Mår jättebra av LCHQ. Tror inte på att kroppen behöver så mycket kolhydrater som ingår i en vanlig kost. Men ändå mer än vad som ingår i LCHF. Jag äter potatis och matvete ibland. Så det bli nästan uteslutande kolhydrater från nyttiga källor. Utom på lördagen, då det blir en del godis och chips. Fortsätter ligga på litet underskott. Men inte så lågt som 2000 kcal. Mellan 2500-2800 kcal är målet.

Har fått frågor på vad jag äter till frukost och middag. Till frukost på vardagarna äter jag nästan uteslutande Smoothie på kvarg eller mild lättyoghurt, proteinpulver, frysta bär och vatten. (Bra med sött proteinpulter för fylligare smak) Det händer oxå att jag steker på en Ostomelett m keso till. Som idag.

Till middag blir det självklart kött som proteinkälla. Till det kan man äta blomkålspuré eller ostgratinerad broccoli. Ofta med 15% grädde som sås eller redning. Har helt tagit bort ris och pasta. Någon gång händer det att jag äter potatis i ugn eller en sallad med matvete.

Har under 8 veckor gått ned från 83kg till 79kg. Har gjort ett par fettmätningar med en calipertång som jag beställt. Fått resultatet 10-12% kroppsfett. Håller ännu på att lära mig göra mätningarna korrekt, så jag tar resultatet med en nypa salt. Oavsett så är jag grymt nöjd. Jag har fokuserat på träningen och kosten till 100%. Inget fusk, aldrig vila! Vill man ha resultat måste man anstränga sig lite. 

Alla kan nå sina mål med lite jävlar anamma. Går fan inte att sura och gnälla om man inte ansträngt sig. Jag gnäller inte. Jag ler när jag ser mig själv i spegeln.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar