onsdag 4 april 2012

LCHQ och armar GVT.


Påsken närmar sig. Gigantiska påskägg fyllda med godis står runt omkring på min arbetsplats. Dom flesta står flockade runt godiset och proppar i sig. Själv har jag hållit mig ifrån att vara där och frossa. Håller mig till fredag då jag tyvärr måste jobba. Då kanske jag tröstar mig med ett par bitar :)

LCHQ rullar på med långsam smygdeff. Börjar kännas i kroppen och synas på vågen. Lite kort med energi. Vikten ligger på ungefär 81kg just nu. Förmodligen stannar jag vid 79-80kg.

Det var 3 reps GVT armar idag. Var lite orolig för 18kg i hantelcurl. Höjningen på 7% skulle egentligen bli 17kg, men den vikten finns inte på gymmet. Och mycket riktigt blev det svårt att hålla emot 4 sekunder mot slutet. Den koncentriska rörelsen går bra, men sen att orka hålla emot vid sänkningen blev övermäktig sista set. Så nära!

Passet
Smal bänkpress 68kg 10x3
Sittande hantelcurl 18kg 9x3, 1x2
Triceps extension rep 43kg x9, x5, x5
Kabelcurl 53kg x9, x7, x6


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar